Net in NZ - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Carolien Pelkwijk - WaarBenJij.nu Net in NZ - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Carolien Pelkwijk - WaarBenJij.nu

Net in NZ

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

27 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Rotorua



Hallo:) (25/02/2010)

Dinsdag 23 february ben ik vanuit Melbourne naar Auckland in Nieuw Zeeland gevlogen. Prachtige tijd heb ik in Australië gehad maar ik had wel zo veel zin in NZ dat ik er helemaal niet bij na gedacht had dat ik voorlopig niet meer in Australië terug kom. Heel veel verschil is er trouwens niet (wat ik tot nu toe gemerkt heb) tussen een grote Australische stad en Auckland. Het is wel veel goedkoper hier, dat is wel fijn:)
Hoe ik door NZ zou reizen wist ik nog niet maar ik wist al wel dat ik het grootste deel in het zuider eiland door wou brengen, en daar ook te werken.
Gister werd ik aan gesproken door de travel organisatie van het hostel waar ik in verblijf of ik mee ging naar de bungey jump. Daar had ik niet zo veel zin in aangezien ik al eens eerder gesprongen heb (75 meter) en deze jump maar 40 meter zou zijn en ook nog eens 120 dollar (61euro). Bovendien moest ik nog een simkaart regelen, taxfilenumber en een bankkaart en dat wou ik zo snel mogelijk maar klaar hebben. Toch heeft die jonge me overgehaald, ik heb niet gesprongen maar wel gezellig door de stad gelopen en contact gemaakt met veel backpacker die de bungey jump wel deden. S' avonds nog met z'n allen wat gedronken in een bar waar ze ook prijzen weg gaven.
Gister avond was er een speciale prijs waarbij je een buskaart met tourgids voor over heel Australië kon winnen. Je voeld het al aan komen... ik heb hem gewonnnen:) zoo blij was/ben ik. Daarnaast hadden de mensen van die organisatie me ook nog allemaal tips gegeven bij welke bank ik het beste kon gaan, welke simkaart het best is en waar en hoe ik dat taxfilenumbe aan kon vragen, dat heb ik vandaag dus allemaal in een dag even geroggeld:).

Op het vliegveld had ik ook zo'n geluk trouwens, ik was vergeten mijn mooie zwitserse zakmes in mijn backpack te stoppen en had hem dus nog in mijn handtas. (Op het moment dat ik door de douane ging had ik daar helemaal niet aan gedacht) Wat ik ook vergeten was, was dat ik een grote waterfles nog in mijn handtas had (helemaal vol), die namen ze in en zo waren ze waarschijnlijk over mijn zakmes heen gekeken. Teminste dat hoop ik, want anders zijn ze echt niet goed bezig.

27/02/2010 Rotorua
Vandaag ben ik vertrokken met me gewonnen tour. Het was trouwens nog zo gezellig in Auckland dat ik een dag langer gebleven ben. Ik ben weer allemaal leuke mensen tegen gekomen, zo makkelijk als dat gaat, ik kan me er nog steeds over verbazen.
Maar vandaag dus met die tour begonnen, wel gezellig op zich maar ik heb nog niet heel veel wauw plaatsen tegen gekomen. Zo veel hebben we dan ook niet gedaan en het is voornamelijk een busreis om van het ene punt naar het andere te komen. Hoewel er zijn hier wel veel van die geisers. Het grondwater hier is zo warm dat je soms zelfs stoom uit de goot ziet komen. Morgen ga ik door naar Taupo, ik heb gehoord dat het daar heel mooi is.

Liefs

  • 27 Februari 2010 - 09:09

    Paula:

    val jij , ook nu weer , met je neus in de Bus!!
    mooi zeg , lekker goedkoop.
    hou je geld over voor andere4 leuke dingen. ik hoop dat je vele tegen komt!!
    liefs Paula

  • 13 Maart 2010 - 10:27

    Katinka:

    Carolientjee!

    Je had lang niet geschreven en dacht ik zal weer eens eventjes kijken en ploemmm er stond weer een lang bericht van jou!

    Leuk dat we je zo kunnen blijven volgen!

    Keep going! Geniet van alles!

    Liefs, xx

    PS: Weet je al wanneer je terug komt ? En ging je volgend jaar al beginnen met een nieuwe studie?
Carolien

Actief sinds 04 Okt. 2009
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 18954

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2009 - 24 Juli 2010

Down Under

Landen bezocht: