Byron bay-Fraser island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carolien Pelkwijk - WaarBenJij.nu Byron bay-Fraser island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carolien Pelkwijk - WaarBenJij.nu

Byron bay-Fraser island

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

13 Januari 2010 | Australië, Sydney

Hey iedereen,

Er is in ander halve week zo veel gebeurd. Zondag na nieuwjaar ben ik met de nachtbus naar Byron bay gegaan omdat ik van iedereen hoorde dat je daar geweest moest zijn als je langs de oostkust reist, dus ik had een buskaart naar Cairns gekocht en me eerste stop zou Byron bay zijn. Zaterdag las ik ergens dat het verstandig was om optijd een bed te reserveren, ik bellen naar het hostel dat me het meeste aansprak, helaas, ze waren volgeboekt, maakt niet uit, dan maar een andere, en een andere en een andere, ik had alle nummers van hostels,motels en dergelijk gebeld maar alles was volgeboekt (op een appartement na, 200dollar voor een nacht). Uiteindelijk had ik een motel 40 km boven byron gevonden en geboekt met de hoop dat de bus niet vol zou zitten vanaf byron zodat ik een extra stop mee kon. Maar helaas de hele bus zat vol dus ging ik maar naar de informatie om te kijken voor de volgende bus. Vlak voor de informatie kwam ik 2 jongens tegen die dom genoeg ook niet geboekt hadden. Ik vertelde ze over het appartement en ze wouden wel mee en dan dat we de kosten konden delen. Op het moment dat ik definitief boekte en hun gegevens nodig had kwam ik achter dat ze van Noorwegen waren en Manasak en Ahsan heten.
De eerste avond in Byron moest Manasak iets voor zijn studie op internet werken. Ahsan en ik zijn alle andere hostels gaan verkennen om te kijken of we nog langer in Byron konden blijven. Uiteindelijk hebben we in 3 verschillende hostels 3 extra nachten weten te boeken (intotaal 3 nachten).
Dag een in Byron wouden we surfen maar alles zat vol, We zijn toen maar gaan kayaken (met 95% kans op het zien van dolfijnen, wij behoorde helaas tot de 5% die ze niet te zien krijgt). Een van de crew mensen advieseerde ons (omdat we vertelde dat we wouden surfen) een man die volgens hem de beste surflessen gaf. Alleen die man zou 40minuten van Byron zitten, een andere jongen die ook aan het kayaken was en ook wou leren surfen (alle 4 hadden we het nog nooit/eenkeer gedaan) hij had een auto en de volgende dag zijn we met z'n 4en daar naar toe gegaan. Het was echt heerlijk en het ging goed:D. De dag daarna zouden Manasak en ik gaan handglyden, maar er was helaas niet genoeg wind en kon daarom niet door gaan... Na Byron wou ik graag naar Fraser island en zeilen in de whitsundays maar had nog niks geboekt, Manasak en Ahsan wouden dat ook en we zijn in Byron nog een andere jongen tegen gekomen (Hakon, ook van Noorwegen (ik begin al wat Noors te verstaan:P)) en we hebben met z'n vieren een pakket gekocht van 2nachten en 3dagen op Fraser island en 3dagen en 2 nachten op een groot schip zeilen (en duiken(En feesten, ze zeggen dat het de grootste partyboot is)) op de whitsundays. Daarna ga ik met Ahsan en Manasak door naar Cairns waar we gaan raften.

We zijn net terug van Fraser island, het was echt geweldig. Geweldig. We kregen een auto met nog 4 mensen (totaal8) en zijn door Fraser island gereden. Prachtig natuurgebied waar we twee hele mooie binnen meren gezien hebben, en in gezwommen. We konden daar niet in de zee zwemmen omdat er zo veel haaien en kwallen zijn. Die we helaas niet gezien hebben... (haaien dan, kwallen waren overal) en we hebben geen Dingo's gezien :((wilde honden die je liever niet aait). Wel twee heele grote spinnen gezien en een lange lizard van minstens 1 meter.
Het was gewoon gezellig, leuke groep met nog een meisje uit Slovenie, twee jongens uit belgie (franse deel) en een jongen uit Denemarken.

Vanavond slapen we in een hostel en morgen nemen we de nachtbus naar Airlie beach. Zaterdag vertrekken we op ons grote jacht met jacuzzi en glijbaan van de boot in de zee. Heb er zin in.

Liefs

  • 13 Januari 2010 - 08:44

    Gerrie:

    hoi carolien hier weer ff een berichtje van gerrie nou leuk om het te lezen wat je allemaal mee maak en wat eng dan die grote spinnen whaaaaa maar veel plezier daar nog een fijn weekend dan he gr gerrie

  • 13 Januari 2010 - 18:55

    Berthe:

    Carolien, wat geniet jij, en wat maak je veel mee.Ik vind het geweldig hoe je alles oppakt. De tijd vliegt voor je, en voor je het weet is het weer Juni. Maar het is een jaar om nooit te vergeten. Verheug me erop weer meer verhalen te horen. Ben je al op krokodillenjacht geweest? Liefs en houd je goed. Berthe.

  • 15 Januari 2010 - 02:43

    Paula:

    dat klinkt en is allemaal erg avontuurlijk, wel prima zeg dat je dat doet!!
    ook goed voor je internationale netwerk!!
    hou vooralje adresboek goed droog bij al die activiteiten en geniet!
    liefs van ons allemaal Paula

  • 15 Januari 2010 - 08:37

    Natalie M.da Costa:

    Hoi Carolien...ik leef met je mee gewoon en zie het allemaal voor me...dolfijnen zagen we veel in curacao vroeger: ze kwamen inderdaad met je meezwemmen..de car. zee is ook broedplaats: vandaar denk ik.Spinnen en lizards zijn typisch tropisch..gistermorgen heb ik onder mijn keldertrap veel webben en stof en spinnenlijken(verdroogd gelukkig)opgeruimd...noors lijkt veel op fries heb ik altijd gehoord en fries herken je toch ook?
    mijn uriël zou ook nog even een wewrkverslag op de p.c. moeten afmaken...hij is wel al 21 wordt 05-02 22!!wil later ook meer over de wereld gaan reizen...wat ik alleen maar aanmoedig..
    hier blijft het heerlijk winteren en is het licht zo mooi met al die sneeuw..
    Tot de volgende keer en eet en slaap genoeg hè? x van natalie m.

  • 17 Januari 2010 - 11:13

    Rob Veldman:

    Carolien,wat beleef jij geweldige avonturen zo te horen heb jij het geweldig naar je zin hou je hoofd er goed bij en ik hoor graag nog meer van jou reisavonturen.
    Groetjes Anneke en Rob.
Carolien

Actief sinds 04 Okt. 2009
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 18953

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2009 - 24 Juli 2010

Down Under

Landen bezocht: