Lake Macquarie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carolien Pelkwijk - WaarBenJij.nu Lake Macquarie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carolien Pelkwijk - WaarBenJij.nu

Lake Macquarie

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

03 Januari 2010 | Australië, Sydney

Heey!

Er is wat fout gegaan met een verhaal dat ik dinsdag geschreven had, hij kwam niet online of zo maar gelukkig is hij niet weg dus zet ik hem er nu nog maar op:

Donderdag ga ik naar Sydney om daar oud en nieuw te vieren, heb er heeel veel zin in maar aan de andere kant ook weer niet. Ik ga deze lieve familie achter laten waarmee ik mijn verjaardag en kerst gevierd heb, ik voel me hier helemaal thuis. In de zin van dat ik ze heel goed heb leren kennen en ze de zelfde smaak als mij hebben. Het was heerlijk om een vaste plaats te hebben, dat ik niet elke dag uit me backpack hoef te leven. Dat je je kleren in een kast kan stoppen en de kast open kan doen en dan ziet wat voor kleren je hebt is zo heerlijk. Volgens mij heb ik ook nog niet verteld hoe mijn verjaardag was.
Woensdag ochtend 16dec kwam Lachlan bij me op de kamer. Omdat ik een apart hokje buiten het huis heb kwamen de kinderen er vrijwel nooit, het was helemaal mijn eigen gebiedje. Maar hij kwam binnnen en vertele me dat het mijn verjaardag was, met een klein cadeautje in ze’n hand. Het was een mooie ring die van kleur veranderd als je van emotie veranderd. Heeft voor elke emotie een kleur. Vet schattig dacht ik, dat Phoebe een cadeautje gegeven heeft. Ik verwachtte alleen dat we uiteten gingen en dat ze een verjaardagscake voor me zou maken. Maar toen zei Lachlan dat ik naar het huis moest komen omdat daar nog meer cadeautjes waren!:o. Ze heeft me nog australische slippers, een hele mooie hoed en een adaptor gegeven (van een Nederlands naar Australisch stopcontact, die had ik nog niet, was heel onhandig).

Oh ik zie dat de helft wel mist.
Naja dan typ ik hier mijn verhaal wel af:

Kest hebben we met de hele familie van Ben gevierd, zijn zus met man en twee kinderen en zijn moeder, geweldig mens. We hebben met ze'n allen op kerstavond uitgebreid gedineerd en op eerste kerst dag cadeautjes gedaan en daarna een uitgebreide lunch gehad. Na mijn verjaardag verwachtte ik niks meer of misschien een kleinigheid. Maar nee hoor, Phoebe gaf me een tegoedbon van 75dollar voor een winkel in Sydney waar ik hele mooie jurken gezien had.
Het was een gezellige kerst maar ik vind onze kerst in de sneeuw leuker.

na oud en nieuw:

Oud en nieuw heb ik in Sydney gevierd, ik sliep bij de ouders van Phoebe omdat alle hostels vol geboekt waren of hun prijs vervijfvoudigd hadden, mooi opgelost zo dus. Ik had met een meisje afgesproken waarmee ik de cowboyschool in Leconfield gedaan had. We zijn naar een park geweest waar je mooi het vuurwerk kon zien en daarna niet te ver hoefde te lopen naar kingscross (grote uitgaansstraat). Heel gezellig om haar weer te zien en de sfeer die er was die avond, toch is het me wat tegen gevallen, ik had er iets te veel van verwacht denk ik. Dat is altijd stom. Bovendien moest ik ander half uur terug lopen omdat alle taxies bezet waren en omdat Phoebes ouders niet in het centrum wonen. Na die nacht wou ik naar een hostel, ik kon nog langer blijven maar ik wou mensen leren kennen en dat gaat niet als je in een villa buiten het centrum zit. Dus eerste beste hostel dat ik vond gebeld of ze plaats hadden, en 2 nachten geboekt, zo stom want het was een heel vies hostel en veel te duur. Toch heb ik er niet zo veel spijt van want ik heb gister een heerlijke nacht gehad. Ik ben met 3 jongens die ik in dat hostel heb leren kennnen uit geweest en het was zo gezellig=). Alle 4 vonden we oud en nieuw tegenvallen, ons niewsjaar feestje hebben we dus gisteravond gehad. (niks raars gebeurd voor mensen die dat denken, het was gewoon gezellig)

Ik vertrek om 23.00uur met de bus naar Byron Bay, dat is een bekende plaats waar vrijwel alle backpackers die de oostkust doen verblijven. Ik heb een ticket naar Cairns gekocht, dit ticket is een half jaar geldig tussen Sydney en Cairns en dan kan ik op en afstappen waar en wanneer ik maar wil.

Liefs

  • 03 Januari 2010 - 09:26

    Paula:

    lieve carolien ,

    leuk verhaal!!
    en mooi dat je nu toch weer een nieuwe stap zet in je avontuur.
    wie weet wat dit je weer brengen gaat.
    hier ligt alles onder de sneeuw , geen meters , maar toch wel sprookjesachtig .
    en gezamenlijk sneeuw schuiven is weer wat anders dan de sportschool, hoewel ik daar niet kom , zoals je weet.
    geniet ervan en blijf vooral schrijven!
    liefs van ons allemaal,
    paula

  • 03 Januari 2010 - 15:09

    Natalie Da Costa:

    Lieve Carolien...tja..ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt...ander land, andere gebruiken, geen sneeuw of Belwald,lieve mensen die weer verdwijnen en vieze hostels ...je hebt die vol springende vlooien en ander gebroedsel in zuid amerika nog niet meegemaakt..brrrr...je slaapt dan gewoon niet prettig en als ze je dan ook nog afzetten...de wereld is hard! hier was het een prettige kerst en O&N vol onverwachte wendingen, want in dit verwende landje gaat iedereen in paniek bij een beetje sneeuw en vorst en herinneringen ophalen aan elfstedentochten...mijn JJ=hondje vindt dit heerlijk weer en ganzen opjagen met een fikse run in de polder blijft hem opwinden..Max (kater) is boos omdat ik hem binnenhoud en plaste in de logeerkamer vannacht...kleumende muizen schuilen in mijn konijnenhok en kunnen door hem niet vermoord worden ..en haan Abraham en kip Jacomine schuilen in hun hokje..als het zo doorvriest kunnen we toch nog schaatsen gaan.. blijf genieten en je verstand volgen..heb vertrouwen in je..veel plezier en tot het volgende verslag..omhelsd door natalie m.

  • 03 Januari 2010 - 18:03

    Ineke Van Benthem:

    Een tof 2010!
    liefs Ineke

  • 04 Januari 2010 - 16:12

    Anneke Veldman:

    Lieve Carolien.
    Leuk om weer een verhaal van jou te lezen.zo te horen beleef je genoeg daar.Wij hebben een stukje op tv gezien van het vuurwerk in Sydny zag er mooi uit.Wij hadden bij ons voor het huis ook een geweldige mooie show jaaaaaaaa en dat in Beetsterzwaag erg mooi.Hiet ligt nog steeds sneeuw,ik heb Oma een paar keer gebeld maar zij is zeker weg ach dat weet jij nu ook niet allemaal daar in de verte!!!Ik probeer haar wel weer te bellen ga ik een keer bij haar langs lijkt mij leuk.Nou Carro nog heel veel avonturen toegewenst....maar dan wel goede avonturen.Denk goed om jezelf en tot horens.Dikke kus Anneke
Carolien

Actief sinds 04 Okt. 2009
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 18953

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2009 - 24 Juli 2010

Down Under

Landen bezocht: