Nanny3 - Reisverslag uit Spring Ridge, Australië van Carolien Pelkwijk - WaarBenJij.nu Nanny3 - Reisverslag uit Spring Ridge, Australië van Carolien Pelkwijk - WaarBenJij.nu

Nanny3

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

07 December 2009 | Australië, Spring Ridge

Hey iedereen,

Al weer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb. Het gaat nog steeds prima met me en ik ben nog steeds nanny in Spring Ridge, op de farm Tathra.
Charlie heeft dit weekend een wedstrijd op zijn pony, springen, dressuur en cross country. Om vooral het cross country te oefen zijn we vrijdag met de paarden naar het bos waar de wedstrijd ook is geweest. Een andere jonge die ook mee gaat doen kon vrijdag niet en omdat het ook allemaal nieuw was voor zijn paard, mocht ik haar rijden:). Iedereen blij.

Zondag is Phoebe voor haar werk naar Sydney gegaan. Het was de bedoeling dat ik die woensdag ochtend met Charlie en Lachie met de trein naar haar kwam en dat zij dat met de kinderen naar een een of ander kerstfeest zou gaan. Ik kon die dag dan, als ik wou, Sydney in. Maar dinsdag avond kwam Ben thuis en zei dat hij naar Lake Maquarri zou gaan donderdag (daar hebben ze een vakantie huis) en dat Phoebe dan daar de kinderen kon ophalen. Beetje onduidelijk misschien maar het kwam er op neer dat ik niet 5 uur met de kinderen in de trein hoefde te ztiten. Dat Ben de kinderen donderdag ochtend mee nam in de landcruiser (waar net 3 personen in passen) en dat ik donderdag iets later in de ochtend met een van de werk jongens (Tom) naar hun vakantie huis ging. Ik had al aan gegeven dat ik liever in hun vakantie huis bleef en wou helpen met de verbouwing dan door Sydney slenteren en alleen maar geld uit geven.
Donderdag middag, vrijdag en zaterdag de hele dag geholpen met het verbouwen van twee badkamers. Met Ben(vader van Lachie en Charlie), Tom(21jaar) Tony(iets van 45) en Mick(50of zo). Best wel hard gewerkt, heerlijk om weer eens wat te doen, ik werd zo
lui hier van relaxtheid die ik hier heb. Het enige wat die mannen kunnen is grappen maken, aan een stuk door. Het was gewoon gezellig. Heb daar beste steak ooit gegeten (gemaakt door Tony)<--mag ik niet vergeten. Ik weet niet of ik voor die dagen ook extra betaald krijg, maar ze hebben nu meer respect voor me en ik heb het heerlijk naar me zin gehad, dus ik ben wel tevreden.

Ik denk steeds meer aan Bellwald, de kerstvakantie daar, die ik nu ga missen. Ik vertelde dat aan Phoebe gister avond en ze zei, oh, met kerst komt er een bepaalde vriend, hij heeft een hele snelle boot, dan zorgen we dat je kan met hem kan waterskien.
17 dec gaan we met de familie naar hun huis in Lake Maquarri (is anderhalf uur boven Sydney, 5 minuten van de zee, prachtig uitzicht) badkamers zijn dan klaar en daar vieren we kerst en misschien oud en nieuw. Misschien dat ik naar Sydney ga, maar Phoebe wou niet dat ik er alleen heen ging. Wat ik daarna wil doen moet ik nog bedenken.

Heb woensdag ook een slang gezien trowens:o. Ik liet met Lachie de honden los en toen we terug kwamen en onze schoenen voor de voordeur uit deden kroop er een slang achter de andere schoenen vandaan en ging recht opstaan en naar ons kijken. Zo'n ander halve meter van ons vandaan. Hij was niet zo groot,40 cm, maar toch, het was best wel schrikken om hem bij de voordeur te hebben. Je verwacht ze eerder ergens in hoog gras. We zijn hard weg gerend naar Phoebe's werk hok. Daarna hebben we hem niet meer gezien.
Vrijwel alle slangen hier zijn giftig. Als je van een beet niet dood gaat, maakt hij je op z'n minst ziek.
En de Blue tongue heeft jongen gekregen!, daarom was ze zo dik, vind het nog steeds hele rare beesten, maar ze zijn goed tegen de ratten, muizen en slangen=)

Allraydio dat was het wel zo'n beetje. Ik heb nieuwe foto's op hyves gezet, deze site doet nog steeds raar met foto's. De link nog een keer:http://carolienpelkwijk.hyves.nl/album/45667439/Australie/agG_Oveg/

En nog meer foto's (het zijn er echt veel) van Leconfield. staan op deze site: http://web.me.com/pelkwijk/Site/Leconfield-album.html

byee=)

  • 07 December 2009 - 03:38

    Gerrie:

    hey carolien wat leuk om weer wat van je te horen ik merk wel dat je het hartstikke leuk vind nou geniet maar daar en wens jou en allen daar fijne kerst dagen en al vast een gelukkig nieuw jaar al is dit nog wel een beetje vroeg maar toch de gr gerrie

  • 07 December 2009 - 13:36

    Claire:

    Lieve lieve lieve Carolien!

    Wow, ik sta echt paf,
    ik ben zo jaloers, damn wat is aussie mooi!! Supergaaf die vijf dagen op de paardenranch in leconfield, paardenfluisteraar! En nu dan nanny bij als ik het zo lees een hele lieve, gezellige familie met twee stoute mannetjes om op te passen, echt heel gaaf. Je hebt het goed voor mekaar daar in down under joh! Ik denk dat ik nu stop met m'n studie en ook een jaar naar Australië ga!

    En lieve carro,
    ik mis je!!! Gewoon het idee dat jij zo ver weg zit.. En Bellwald, oud en vertrouwd.. gaat voor ons ook niet door..! Tante Madeleine is gestorven, dus alle kinderen zitten met kerst in het chalet. Nu gaan wij misschien naar Wengen of Londen (er ligt overal heel weinig sneeuw). Ga jij eigenlijk nog skiën? Ja toch, in Auckland?

    Oh en er is nieuws over m'n enkel, naar onstandigheden positief: Ik mag dit jaar weer niet hockeyen, er is weer een stukje afgebroken.. Maar ik wordt geopereerd (miss al heel snel) en dan wordt dat stukje weggehaald en gaten in mijn bot geboord en dan anderhalve maand met krukken en revalidatie. Daarna is deze blessure als het goed is over en kan ik weer hockeyen, dus dat is de positieve kant! Maar t blijft een domper..

    Lieve lieve carro ik mis je, maar ik ben heel erg blij voor je dat het daar zo lekker is. Dus geniet lekker verder! Supermooie foto's trouwens, ik houd je hyves en de site in de gaten!

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel liefs en een dikke knuffel, ik denk aan je, van Claire

  • 15 December 2009 - 21:22

    Marja:

    Hoi Carolien, van harte gefeliciteerd met je verjaardag (is bij jou al begonnen, hier nog niet). Leuk om wat van je verhalen te lezen.Geniet van alle tijd die nog gaat komen. Bij deze dan ook: een heel mooi 2010.
    Lieve groeten uit Goirle van Hans,Marja en Carolien (Floor zit in Italie: www.floorensuus.waarbenjij.nu)

  • 16 December 2009 - 12:53

    Anneke Hylkema:

    Lieve Carolien, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Geniet er maar van he? Als Jan en ik op jou site kijken dan zien en ruiken we gewoon de outback weer.Heerlijk!!! Liefs "ouwe "Anneke

  • 16 December 2009 - 13:56

    Jeanne En Bert:

    hallo Carolien, niet de origineelste manier om te feliciteren, maar toch...
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Al toegezongen door de boys?
    Een verjaardag in de zon is wel wat anders! Hier valt de eerste sneeuw, ook weer wennen!!! Geniet van de dagen daar. Tot een volgend bericht, hartelijke groet Jeanne en Bert.

  • 22 December 2009 - 12:47

    Katinka:

    Lieve Carolien!

    Hoe gaat het nu daar?
    Hoe is je verjaardag daar gevierd? En dit keer je verjaardag in de zomer...?

    Kerst komt nu al erg dichtbij. Hoe ga je dat daar vieren?
    Ben benieuwd naar je plannen met deze dagen en je verdere reis..

    Veel liefs, xxx
    Enjoy!
Carolien

Actief sinds 04 Okt. 2009
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 18948

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2009 - 24 Juli 2010

Down Under

Landen bezocht: