Na Leconfield - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Carolien Pelkwijk - WaarBenJij.nu Na Leconfield - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Carolien Pelkwijk - WaarBenJij.nu

Na Leconfield

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

31 Oktober 2009 | Australië, Tamworth

Hey!

Zo ik ben net terug van een cursus vlak bij Tamworth een Jackaroo (cowboy) & Jillaroo (cowgirl) school. Het was gewoon geweldig. We waren er 5 dagen. Maandag ochtend werden we uit het hostel in Tamworth door Tim (de eigenaar van al de paarden en land waar we geweest zijn)op gehaald. We konden eerst in een tweedehands winkel oude werk kleren kopen. Daarna, na een hele hobbelige lange tocht, 50 km geloof ik. kwamen op een afgelegen range (wij = 15 students, 5 uit NL, 5 uit GR en de rest was uit zweden, noorwegen, wales en US), waar totaal geen bereik kwa internet/mobiel was, maar ook een prachtige natuur. Ik heb zo veel geleerd, Tim traint al zijn paarden op een bepaalde natuurlijke manier, zoals de paardenfluisteraar. Ik had best wel wat demonstraties gezien thuis, maar Tim legde ook alles uit, hoe hij zijn paard zo ver gekregen heeft dat als hij bijvoorbeeld naar het achterwerk van het paard kijkt dat deze dan wegdraaid, en dan echt alleen met zijn achter benen, de voorbenen blijven op de zelfde plaats staan. Alles heeft te maken met het paard belonen door relaxt te zijn als hij iets goeds doet. Pas als het paard echt niet luistert mag je aan de teugels trekken. Geweldig om zo te kunnen rijden. We hebben ook heel veel koeien en schapen gedreven (en een schaap afgemaakt:o, ik niet hoor, maar heb het wel gezien en ook hoe het helemaal gevild werd, best wel interessant.) En daarna hebben we hem natuurlijk gegeten. Ik heb ook een stukje van een bal van een kalf gegeten trouwens:P. We gingen gister worstelen met kalfen en dan kregen ze oorbellen, een brandmerk en er werd een stuk van hun oor af gesneden als kenmerk. En wij (als studenten) mochten ze dan vangen en op de grond leggen. Een van de kalven was dus een mannetje en die ging Tim ter plekke even castreren:p. Hoe eerder hoe beter zeiden ze.
Het was echt geweldig wat we geleerd hebben. Eerst moet je bevriend worden met je paard, door ritmisch te aaien, relaxt te staan en met een cirkel naar hem toe lopen en daarna moet je hem duidelijk maken dat je wel een dominante friend bent. Aan het eind van de week kon ik zo veel meer met het paard die mij toegewezen was. We zijn gister met z'n allen uit eten geweest en daarna nog naar een pub. Naja allemaal heerlijk. Nu alleen even kijken hoe het verder moet. Ik wil ergens werk vinden, heb een heleboel nummers van Tim gekregen maar ik heb nog geen bankpas. Blijf iig in Tamworth tot maandag. Misschien ga ik eerst wel wat reizen. Als ik een goedkope bus kan krijgen naar Carns ga ik dat eerst doen denk ik. Heb nu nog even genoeg geld:P. Maar nu ga ik maar weer. Ben al iets van 2 uur op internet en het is hier heel duur. Dank jullie wel voor de reacties trouwens, leuk om te lezen:).

Liefss!

  • 31 Oktober 2009 - 07:34

    Hey Carolien:

    wat leuk om het verslag ff te lezen en wens je veel plezier daar en hoop dat je een goedkope bus kan vinden die naar plaatsen brengt waar je heen wilt heel veel liefs van gerrie uit grou

  • 31 Oktober 2009 - 09:17

    Sabrina:

    Hee !
    Wat hoort dat allemaal supper leuk.
    Nog veel plezier daar !!
    XxX

  • 31 Oktober 2009 - 16:03

    Katinka:

    Caroo! Fijn dat het zo leuk was! Wij hebben vandaag ons 2e puntje met voetbal trouwens binnen gehaald, hihi!
    (Siets scoorde)

    Ben benieuwd naar je foto's!!!

    Enjoy!
    Liefs, xxx

  • 01 November 2009 - 13:32

    Janke Meter:

    hoi carolien,
    geweldig wat je allemaal al hebt gezien en geleerd het lijkt me hartstikke leuk.veel plezier op je verdere reis. veel liefs van albert en janke .
Carolien

Actief sinds 04 Okt. 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 18950

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2009 - 24 Juli 2010

Down Under

Landen bezocht: